Najčastejšie otázky a odpovede

Virtuálna karta v mobile

AKO FUNGUJE VIRTUÁLNA DOPRAVNÁ KARTA V MOBILE?

Virtuálna dopravná karta je bezpečne uložená v aplikácii Peňaženka Google a môžete ňou platiť vo vozidlách hromadnej dopravy jednoduchým priložením mobilu k čítačke kariet. Aplikácia Ubian vám umožňuje dobíjanie kreditu alebo kúpu časových lístkov na virtuálnu dopravnú kartu. Viac informácií na www.ubian.sk/virtualna-dopravna-karta.

ČO POTREBUJEM NA TO, ABY SOM MOHOL POUŽÍVAŤ VIRTUÁLNU DOPRAVNÚ KARTU?

Pre aktiváciu virtuálnej dopravnej karty potrebujete smartfón s Androidom vo verzii min. 5.1 s podporou NFC. V smartfóne si nainštalujte aplikáciu Peňaženka Google a UBIAN, ktoré si môžete zadarmo stiahnuť z obchodu Google Play. Pre používanie aplikácie Peňaženka Google je nutné mať aktívny Google účet. Pri používaní platby mobilom nemusíte byť online.

MÁM MOBIL XIAOMI A NEDÁ SA MI ULOŽIŤ VIRTUÁLNA KARTA DO PEŇAŽENKY GOOGLE. AKO MÁM POSTUPOVAŤ?

Po kliknutí na tlačidlo "Uložiť do telefónu" Vám mobil zobrazí ponuku aplikácii, je potrebné zvoliť z ponuky aplikáciu Peňaženka Google. Ak zvolíte uloženie cez webový prehliadač (napríklad Chrome), uloženie skončí s chybou (404).
V prípade, že sa v ponuke nenachádza aplikácia Peňaženka Google, postupujte nasledovne:


1. Nastavenia -> Aplikácie -> Spravovať aplikácie
2. Cez horné 3 bodky vyberte ponuku Predvolené aplikácie -> Otváranie odkazov
3. Vyhľadajte aplikáciu Služby Google Play (nezamienať s Google Pay) a zvoľte ju
4. V ponuke „Otvoriť podporované odkazy“ zvoľte „Otvoriť“
5. Opätovne otvorte aplikáciu Ubian a skúste uložiť kartu do mobilu. Možnosť uložiť do Peňaženky Google by sa mala korektne zobraziť.
V prípade, že na mobile je nastavené „Otvoriť“ a napriek tomu sa Peňaženka Google neponúka, treba vyskúšať v bode 4. prepnúť na „Vždy sa opýtať“ a znova na „Otvoriť“.


Videonávod si môžete pozrieť na https://www.youtube.com/watch?v=jFRJZs88w2Y&ab_channel=Ubian

PRI UKLADANÍ VIRTUÁLNEJ KARTY DO MOBILU MI ZOBRAZUJE CHYBU 404. AKO MÁM POSTUPOVAŤ?

Po kliknutí na tlačidlo "Uložiť do telefónu" Vám mobil zobrazí ponuku aplikácii, je potrebné zvoliť z ponuky aplikáciu Peňaženka Google. Ak zvolíte uloženie cez webový prehliadač (napríklad Chrome), uloženie skončí s chybou (404).
V prípade, že sa v ponuke nenachádza aplikácia Peňaženka Google, postupujte nasledovne:


1. Otvorte Nastavenia -> Aplikácie -> vyhľadajte Chrome
2. Vyhľadajte Predvolené a kliknite na tlačidlo „Vymazať predvolené nastavenia“
3. Otvorte Nastavenia -> Aplikácie -> Zvoliť predvolené aplikácie -> Otváranie odkazov -> Chrome
4. Následne vyberte možnost "Vymazať predvolené nastavenia"
5. Opätovne otvorte aplikáciu Ubian a skúste uložiť kartu do mobilu. Možnosť uložiť do Peňaženky Google by sa mala korektne zobraziť.

KTORÉ TELEFÓNY NEPODPORUJÚ PLATBU VIRTUÁLNOU DOPRAVNOU KARTOU?

Virtuálnu dopravnú kartu nie je možné aktivovať na všetkých modeloch smartfónov, napríklad model Huawei P Smart túto funkciu nepodporuje. Virtuálnu kartu nie je možné všeobecne aktivovať na mobiloch, ktoré nepodporujú používanie Google Pay(napr. iPhone).

Rovnako nie je možné používať virtuálnu kartu v smartfónoch, ktoré nepodporujú platbu cez NFC. Podporu platby cez NFC si skontrolujete v Nastaveniach vášho smartfónu.

KDE VŠADE MÔŽEM CESTOVAŤ S VIRTUÁLNOU DOPRAVNOU KARTOU?

Priebežne aktualizovaný zoznam dopravcov, ktorí vydávajú virtuálnu dopravnú kartu, je na www.ubian.sk/virtualna-dopravna-karta.

Následne zakúpenú virtuálnu dopravnú kartu je možné používať na cestovanie u dopravcov, ktorí akceptujú platbu plastovou dopravnou kartou vo verejnej doprave a sú zapojení vo vzájomnom zúčtovaní.

AKO ZAPLATÍM CESTOVNÉ VIRTUÁLNOU DOPRAVNOU KARTOU?

Virtuálna dopravná karta funguje pri platbe v autobuse rovnako ako klasická plastová dopravná karta. Virtuálna dopravná karta je bezpečne uložená v mobile. Pri kúpe cestovného lístka stačí rozsvietiť displej mobilu, priložiť ho k čítačke palubného počítača (pri vodičovi) alebo k čítačke pri dverách a zaplatiť za cestovný lístok . V mobile musí byť zapnutá funkcia NFC, mobil nemusí byť online. Pri zaplatení sa cena cestovného lístka odpočíta z kreditu na virtuálnej karte a vodič vám vydá cestovný lístok. Smartfón je potrebné mať priložený k čítačke, až kým sa nevytlačí cestovný lístok.

MÁM VIRTUÁLNU KARTU ULOŽENÚ V MOBILE XIAOMI A NEFUNGUJE MI NA PLATBU VO VOZIDLE

Pre telefóny XIAOMI, pri nefunkčnosti NFC je nutné skontrolovať nastavenie:
Nastavenia - Pripojenie a zdieľanie - NFC - Pozície bezpečnostných prvkov. Tam by ste mali vidieť dve možnosti nastavenia: Peňaženka SIM a peňaženka HCE. Je potrebné nastaviť na peňaženka HCE.

MÁM PREUKAZ ŠTUDENTA. MÔŽEM HO POUŽIŤ NA PLATBU MOBILOM?

Pre platbu mobilom u dopravcu je potrebné aktivovať si novú virtuálnu kartu, ktorou môžete jednoducho platiť v prostriedkoch hromadnej dopravy u vybraných dopravcov. Súčasný plastový preukaz študenta vydaný strednou školou alebo vysokou školou/univerzitou zatiaľ nie je možné preniesť do mobilu.

MÔŽEM SI NA VIRTUÁLNU DOPRAVNÚ KARTU AKTIVOVAŤ ZĽAVU NA CESTOVNOM?

Áno, rovnako ako je nárok na zľavu uložený na plastovej dopravnej karte, je uložený aj vo virtuálnej karte v mobile.

Ak vaša karta vznikla virtualizáciu vašej plastovej karty, zľava sa automaticky prenesie aj na virtualizovanú kartu bez nutnosti pripájať dokumenty pre nárok na zľavu. Ak si zakupujete novú virtuálnu kartu, v procese nákupu vás aplikácia vyzve na priloženie príslušných dokumentov potrebných na priznanie nároku na danú zľavu.

Vodič alebo revízor je oprávnený overiť si totožnosť cestujúceho voči údajom na virtuálnej dopravnej karte predložením dokladov od cestujúceho. Nárok na zľavu je potrebné podložiť dokladmi pri nákupe virtuálnej karty, aplikácia vás vyzve priložiť príslušné dokumenty potrebné pre daný typ zľavy.

CHCEM SI RESETOVAŤ SMARTFÓN DO VÝROBNÝCH NASTAVENÍ. AKO NESTRATIŤ VIRTUÁLNU DOPRAVNÚ KARTU?

Ak potrebujete urobiť bežný reštart smartónu, nie je potrebná žiadna akcia pre zachovanie virtuálnej dopravnej karty. Ak potrebujete urobiť reset smartfónu do výrobných nastavení je potrebné si odpojiť virtuálnu dopravnú kartu v aplikácii Peňaženka Google, aby sa zachovala pre uloženie do smartfónu po novom nastavení smartfónu. Pred resetom postupujte takto:


1. Otvoríte si aplikáciu Peňaženka Google a zobrazíte Vašu dopravnú kartu.
2. V pravom hornom rohu cez 3 bodky sa Vám zobrazí obsah Vašej karty a na samom spodku zvolíte možnosť "Presunúť do iného telefónu". Zobrazí sa informačné okno a potvrdíte túto akciu tlačidlom „Odstrániť“. Následne si môžete resetovať Váš telefón.
3. Po resete sa prihláste do aplikácie Peňaženka Google. Vaša karta sa zobrazí ako neaktívna, stačí ju kliknutím opätovne aktivovať.

RESETOVAL SOM TELEFÓN DO VÝROBNÝCH NASTAVENÍ A NEODPOJIL SOM PREDTÝM VIRTUÁLNU KARTU Z PEŇAŽENKY GOOGLE. TERAZ MI APLIKÁCIA PÍŠE, ŽE KARTA JE AKTIVOVANÁ V INOM MOBILE. DÁ SA S TÝM EŠTE NIEČO UROBIŤ ALEBO JE TÁ KARTA AJ S KREDITOM STRATENÁ?

V takomto prípade nás kontaktujte na info@ubian.sk. Vystavíme vám novú virtuálnu kartu a zostatkový kredit na ňu prenesieme.

CHCEM SI PRENIESŤ KARTU DO INÉHO MOBILU. AKO POSTUPOVAŤ?

Ak potrebujete preniesť svoju virtuálnu kartu do iného mobilu, je potrebné si ju v aplikácii Peňaženka Google najskôr odpojiť. Postupujte takto:


1. Otvoríte si aplikáciu Peňaženka Google a zobrazíte Vašu dopravnú kartu
2. V pravom hornom rohu cez 3 bodky zvolíte možnosť "Presunúť do iného telefónu". Zobrazí sa informačné okno a potvrdíte túto akciu tlačidlom „Odstrániť“.
3. Na novom mobile sa prihláste do aplikácie Peňaženka Google pod rovnakým účtom ako ste boli prihlásení na pôvodnom mobile. Vaša karta sa zobrazí ako neaktívna, stačí ju kliknutím opätovne aktivovať.

ČO KEĎ STRATÍM MOBIL, V KTOROM MÁM ULOŽENÚ VIRTUÁLNU DOPRAVNÚ KARTU?

Virtuálnu dopravnú kartu je možné zablokovať rovnako ako plastovú kartu. Je potrebné kontaktovať dopravcu, ktorý vám vydal virtuálnu dopravnú kartu a požiadať o jej zablokovanie. Podobne je možné riešiť aj prenos zostatku alebo prípadné reklamácie.

MÔŽEM MAŤ VIAC VIRTUÁLNYCH DOPRAVNÝCH KARIET V MOBILE?

Na jednom smartfóne je možné používať na platbu v autobuse len jednu virtuálnu dopravnú kartu. Môžete však aktivovať druhú virtuálnu dopravnú kartu (napr. pre dieťa), ale je nutné túto druhú virtuálnu dopravnú kartu uložiť v mobile, ktorý bude používaný na platbu vo vozidle. V aplikácii Peňaženka Google je tak vždy aktívna len jedna virtuálna dopravná karta. Avšak v aplikácii Ubian si môžete uložiť viac dopravných kariet (plastových aj virtuálnych), na ktoré môžete dobíjať kredit alebo kupovať časové lístky cez jeden účet.

NEMÁM ZOBRAZENÉ AKTUÁLNE TRANSAKCIE

V aplikácii Peňaženka Google uvidíte vždy posledné vykonané transakcie virtuálnou dopravnou kartou. V aplikácii Ubian si môžete pozrieť všetky transakcie, ktoré ste vykonali na dopravnej karte (dobitie kreditu, kúpu časového lístka, jazdu apod.), posledné transakcie sa zobrazujú s oneskorením jedného dňa po ich autorizácii v zúčtovacom centre.

MÁM PLASTOVÚ DOPRAVNÚ KARTU DOPRAVCU, KTORÝ NEPONÚKA PREDAJ VIRTUÁLNEJ KARTY. MÔŽEM SI KÚPIŤ VIRTUÁLNU KARTU U DOPRAVCU, KTORÝ PONÚKA PREDAJ VIRTUÁLNEJ KARTY?


Môžete si kúpiť virtuálnu kartu dopravcu, ktorý ponúka túto možnosť. Môžete používať obidve karty nezávisle, kým neminiete zostatok z plastovej karty, prípadne plastovú kartu zrušiť na predpredajnom pracovisku dopravcu, kde vám vedia vrátiť nevyužitý zostatok. Predtým si však overte, či virtuálnu kartu je možné použiť u dopravcu, ktorého služby využívate. Zoznam dopravcov, ktorí akceptujú virtuálnu dopravnú kartu sú v zozname https://www.ubian.sk/spolupracujeme označení ikonkou mobilu.

MÁM VIRTUÁLNU DOPRAVNÚ KARTU ULOŽENÚ V PEŇAŽENKE GOOGLE, ALE NEFUNGUJE MI ZAPLATENIE CESTOVNÉHO LÍSTKA VO VOZIDLE


1. Ak máte v púzdre mobilu vloženú plastovú kartu, napríklad bankovú alebo dopravnú, palubný počítač vo vozidle nevie správne načítať Vašu virtuálnu dopravnú kartu.
2. V prípade, že máte na mobile nastavený krátky čas na zhasnutie displeja, palubný počítač nemusí stihnúť načítať Vašu virtuálnu kartu v mobile, lebo so zhasnutím displeja sa automaticky vypína NFC.
3. Môže nastať situácia, že vodič nesprávne pochopí akým spôsobom chcete zaplatiť za cestovný lístok a na palubnom počítači navolí platbu bankovou kartou. V takom prípade sa palubný počítač snaží načítať platobnú kartu a platba neprebehne. Je potrebné informovať vodiča, že chcete zaplatiť dopravnou kartou.
4. Ak uvedený postup nevyriešil sproblém s použitím Vašej virtuálnej karty vo vozidle, prosíme, napíšte nám na zákaznickú podporu info@ubian.sk.

CESTOVNÉ PORIADKY, VYHĽADÁVANIE SPOJOV, INFORMÁCIE O MEŠKANÍ SPOJOV

AKO SI VYHĽADÁM SPOJE, TRASY?

Zadajte do vyhľadávacieho riadku Štart názov zastávky odkiaľ cestujete alebo použite vašu aktuálnu polohu pomocou povoleného GPS. Následne zadajte cieľovú zastávku a aplikácia vám vyhľadá najlepšie spoje alebo trasy. Pre rýchlejšie vyhľadávanie môžete použiť filter na typ dopravy (BUS, VLAK, MHD) a pri voľbe MHD priamo vybrať mesto.

NEVIEM NÁJSŤ SPOJ, KTORÝ URČITE PREMÁVA

Skontrolujte si, aký máte zapnutý filter. Všetky spoje, odchody na webe a v aplikácii Ubian sú vyhľadávané na základe dát dodaných od dopravcov. Dopravca zodpovedá za správnosť dát cestovných poriadkov. Dáta na dennej báze aktualizujeme. Ak spoj stále nie je možné vyhľadať, kontaktujte nás prosím na info@ubian.sk a my overíme spoj s dopravcom.

ČO AK NEPOZNÁM NÁZOV ZASTÁVKY?

Pomocou aplikácie môžete vyhľadávať aj konkrétne adresy. Stačí, ak zadáte do vyhľadávacieho riadku adresu v čo najpresnejšom tvare. Miesto, kam sa chcete dostať si môžete vybrať aj priamo na mape, a to buď krátkym klikom na vybrané miesto na mape a kliknutím „Navigovať“ alebo vybraním cieľovej zastávky na mape, klikom na ikonku zastávky zobraziť jej detail a vybrať si „Naviguj ma sem“. V prípade výberu konkrétneho spojenia, môžete použiť Navigovať na navigáciu k východiskovej zástavke z Detailu spojenia. Zobrazenie zastávok na mape alebo výber cieľa z mapy je možné využiť len pri pripojení na internet.

APLIKÁCIA MI NEZOBRAZUJE MAPY, ČO MÁM ROBIŤ?

V prípade, že aplikácia nezobrazuje mapové podklady, skontrolujte vaše pripojenie k internetu (WiFi alebo mobilné dáta). Ak máte internet k dispozícii a aplikácia stále nezobrazuje mapy, skúste prepnúť medzi mapovým a textovým zobrazením.

ČO ZNAMENÁ ONLINE POLOHA VOZIDIEL NA MAPE?

V prípade, ak nám dopravca poskytuje online dáta o polohe jeho vozidiel na mape, zobrazujeme ich polohu na mape a odhadované meškanie pri konkrétnom spoji. Tieto dáta sú poskytované a garantované dopravcami.

MEŠKANIE SPOJA

Meškanie spoja je zobrazené vo výsledkoch vyhľadávania ako odhadované meškanie. Výpočet odhadu meškania závisí od časového intervalu, v akom aktualizujú dáta dopravcovia (spravidla je to 20s, výnimka je MHD Bratislava, ktorá aktualizuje dáta v intervale 1 min). Tieto dáta sú zároveň zobrazované aj v ikone vozidla na mape. Zoznam dopravcov, ktorí poskytujú dáta o meškaní vozidiel sú v záložke Spolupráca.

EČV VOZIDLA

Niektorí dopravcovia nám poskytujú aj Evidenčné číslo vozidla (EČV), ktoré nájdete v Detaile linky. V prípade, ak EČV nie je uvedené, nemáme tento údaj k dispozícii od dopravcu.

NEBOLA NÁJDENÁ ŽIADNA NÁSTUPNÁ ZASTÁVKA V MOJOM OKRUHU

Aplikácia hľadá zastávky v pešej dostupnosti do 1000 metrov. Ak je vaša aktuálna poloha mimo túto dostupnosť od zastávok, tak nevie nájsť pre vás vhodné spojenie. Táto situácia môže nastať v prípade, ak vo filtri pre typ dopravy nemáte zahrnuté MHD spoje (tzn. máte vybratý iba filter BUS, VLAK alebo jeden z nich). Vlakové a prímestské zastávky nemajú takú hustú sieť, aby boli dostupné do 1000 metrov z akejkoľvek polohy v meste. Zapnite si filter BUS, VLAK, MHD a aplikácia vám nájde najbližšiu zastávku, ak v okruhu premáva MHD.

KÚPA KREDITU NA DOPRAVNÚ KARTU, PREDPLATNÝ ČASOVÝ LÍSTOK (ELEKTRIČENKA) A KÚPA NOVEJ DOPRAVNEJ KARTY

AKO SI PRIDÁM KARTU, SNR ČÍSLO KARTY?

Pre pridanie karty je nutné najskôr sa registrovať v Ubiane, registrácia je možná cez Google účet, Facebook alebo meno a heslo. Kartu si registrujete uvedením údajov z karty: Meno, Priezvisko a SNR číslo karty. Meno a priezvisko musí byť napísané vo forme, ako je uvedené na dopravnej karte. SNR číslo karty nájdete na dopravnej karte (spravidla 10 alebo 17 miestne číslo) alebo na cestovnom lístku, ktorý vám vydal vodič.

AKO ZISTÍM ZOSTATOK NA KARTE ALEBO PLATNOSŤ ČASOVÉHO LÍSTKA?

Registrujte si svoju dopravnú kartu v aplikácii UBIAN cez Karta alebo Môj Ubian / Dopravná karta a budete mať denne k dispozícii prehľad o stave kreditu na dopravnej peňaženke alebo platnosti predplatného cestovného lístka (PCL alebo časového lístka) vo svojom mobile. Registrácia karty prináša aj pohodlie pri nabíjaní kreditu alebo kúpy PCL, pretože kartu máte uloženú v aplikácii a nemusíte vždy pri nákupe opisovať SNR číslo. Aktuálna informácia o zostatku kreditu je z posledného načítania dát od dopravcu. V niektorých prípadoch prichádzajú dáta od dopravcu oneskorene (max. 2 dni), preto je dôležité si čítať aj k akému dátumu je zostatok na karte aktualizovaný.

AKÉ PRODUKTY A U KTORÝCH DOPRAVCOV MÔŽEM NAKÚPIŤ V ESHOPE?

Cestujúci si môže v eshope dobiť kredit na dopravnú kartu, kúpiť si predplatný cestovný lístok (PCL alebo časový lístok) alebo si zakúpiť novú dopravnú kartu. Podmienkou je, aby vydavateľom dopravnej karty bol dopravca, ktorý podporuje nákup produktov cez eshop. Aktuálny zoznam dopravcov, ktorí umožňujú nákup produktov cez Ubian, nájdete v záložke Spolupráca. Po registrácii svojej karty v eshope vám bude zobrazená informácia, či dopravca, ktorý vám vydal kartu, podporuje nákup cez eshop Ubian.


VLASTNÍM PREUKAZ ŠTUDENTA ALEBO PREUKAZ ŽIAKA VYDANÝ ŠKOLOU

Preukaz študenta je vydávaný vysokou školou s vizuálom ISIC (alebo vizuálom vysokej školy). Preukazy žiaka sú vydávané základnou alebo strednou školou s vizuálom ISIC (alebo iným vizuálom školy). Držitelia Preukazu študenta / žiaka môžu nakupovať v eshope, ak majú na Preukaze aktivovanú dopravnú peňaženku Dopravcu, ktorý umožňuje nákup produktov cez Ubian (zoznam nájdete v záložke Spolupráca) a zaplatený prolongačný poplatok za využívanie zliav v doprave pre daný školský rok.

PLATBA PREBEHLA, ALE NA DOPRAVNEJ KARTE SA NENAVÝŠIL KREDIT

Platba za dobitie kreditu  alebo kúpu časového lístka po úspešnom dokončení procesu nákupu je pripísaná na náš účet alebo na účet dopravcu. Po nákupe je nutné priložiť kartu k zariadeniu dopravcu (čítačke kariet), aby sa kredit aktualizoval na dopravnej karte. Objednávka je spravidla aktivovaná v zariadeniach dopravcu po 30 min až do 2 hodín od nákupu. Ak sa pri pokuse o zápis na dopravnú kartu budete nachádzať v oblasti bez pokrytia signálom mobilného operátora, nemusí byť zápis úspešný a kredit bude na kartu pripísaný neskôr.

Zariadenia dopravcu sú čítačky dopravných kariet v palubnom počítači pri prímestských linkách alebo na označovačoch cestovných lístkov vo vozidlách MHD. V Ubiane vidíte informáciu o dobití kreditu ako čakajúcu operáciu. V prípade, ak ku zápisu sumy zakúpeného kreditu neprišlo, nebola táto informácia ešte nahratá do zariadení dopravcu. Skúste prosím neskôr priložiť kartu k zariadeniu.
Ak problém so zápisom kreditu pretrváva, prosím kontaktujte nás na info@ubian.sk. V správe uveďte SNR číslo karty, číslo objednávky, meno a priezvisko držiteľa karty.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ DOBITÝ KREDIT?

Objednaný a zaplatený kredit na karte nie možné stornovať. Po zaplatení objednávky sa informácie o dobití kreditu na vašej karte postupne distribuujú do zariadení dopravcu (označovače cestovných lístkov, palubné počítače) a nie je možné zabezpečiť, aby po storne objednávky boli informácie o storne aktualizované vo všetkých zariadeniach. V prípade, ak z nejakých dôvodov nemôžete precestovať kredit, môžete navštíviť kontaktné miesto dopravcu a požiadať o zrušenie karty a vrátenie kreditu.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ ZAKÚPENÉ PCL (ČASOVÝ LÍSTOK)?

Zaplatená objednávka PCL môže byť vystornovaná, len ak začiatok platnosti daného PCL nastane až minimálne o jeden deň (najskôr druhý deň po zakúpení). To znamená, že ak PCL už je platné, alebo platí od zajtrajšieho dňa, storno už nie je možné. Po zaplatení objednávky sa informácie o kúpe PCL na vašej karte postupne distribuujú do zariadení dopravcu (označovače cestovných lístkov, palubné počítače) a nie je možné zabezpečiť, aby po storne objednávky boli informácie o storne aktualizované vo všetkých zariadeniach. V prípade nejasností, napíšte na mail info@ubian.sk, radi vás informujeme. Podmienky storna sa riadia prepravnými podmienkami dopravcu.

JE MOŽNÉ STORNOVAŤ KÚPU NOVEJ KARTY?

Objednávka novej karty nemôže byť stornovaná, lebo pokyn na výrobu karty už danému dopravcovi bol zaslaný v čase potvrdenia objednávky a karta je prijatím objednávky už v systéme personalizovaná na meno objednávateľa. Dopravná karta s personalizovanými údajmi (meno, priezvisko, typ karty, platnosť a typ zľavy) je zhotovená podľa osobitných požiadaviek objednávateľa a určená osobitne pre tohto jedného objednávateľa. Po prevzatí karty, môžete kartu zrušiť na kontaktnom mieste príslušného dopravcu a neprecestovaný kredit vám bude vrátený späť dopravcom.

MOŽNOSŤ PLATBY CEZ GOOGLE PAY, APPLE PAY

Objednávku je možné zaplatiť cez Google Pay, táto možnosť dostupná pri výbere platby. Úhradu objednávky prostredníctvom Apple Pay je možné vykonať na platobnej bráne banky, uvidíte ju pri spôsobe výberu platby kartou.

MUSÍM MAŤ DOPRAVNÚ KARTU PRI KONTROLE V AUTOBUSE?

Áno, ak máte predplatný časový lístok zakúpený na svoju dopravnú kartu. V Ubiane máte aktuálnu informáciu o jeho platnosti a o svojej dopravnej karte, alebo výške kreditu. Stále však je potrebné nosiť plastovú dopravnú kartu so sebou a preukazovať svoj časový lístok prepravnej kontrole v autobuse alebo vodičovi.

MOŽNOSŤ POUŽIŤ DOPRAVNÚ KARTU NA CESTOVANIE U INÝCH DOPRAVCOV

Väčšina dopravcov je zapojená do vzájomného zúčtovania dopravných kariet. To znamená, ak máte vydanú kartu tu uvedeného dopravcu, môžete svoju kartu použiť na platbu cestovného aj v autobusoch všetkých zapojených dopravcov. Zoznam dopravcov, ktorí si vzájomne uznávajú elektronické peňaženky na dopravných kartách:
• ARRIVA Michalovce
• ARRIVA Trnava
• BUS Karpaty Stará Ľubovňa
• Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (len karty vydané SAD Zvolen a SAD Lučenec)
• Dopravný podnik mesta Košice
• Dopravný podnik mesta Martin
• Dopravný podnik mesta Prešov
• DZS - M.K.Trans
• eurobus Košice
• MDS Považská Bystrica
• SAD Dunajská Streda
• SAD Humenné
• SAD Lučenec
• SAD Poprad
• SAD Prievidza
• SAD Prešov
• SAD Trenčín
• SAD Zvolen (iba karty vydané SAD Lučenec)
• SAD Žilina

MOJEJ KARTE SKONČILA PLATNOSŤ ALE STÁLE MÁM NA NEJ NEVYJAZDENÝ KREDIT. PREPADLI MI TIETO PENIAZE?

Nie, peniaze na karte, ktorej skončila platnosť neprepadnú. Zakúpte si novú dopravnú kartu cez aplikáciu Ubian alebo priamo na predajnom mieste dopravcu, kde vám zostatkový kredit prenesú na novú kartu.

AKO POSTUPOVAŤ PRI STRATE DOPRAVNEJ KARTY?

Ak stratíte dopravnú kartu, kontaktujte priamo dopravcu, ktorý vám vydal kartu a dopravca vám túto kartu zablokuje. Kontakty nájdete na stránke Spolupráca. Novú dopravnú kartu si zakúpite na webe Ubian alebo na kontaktnom mieste dopravcu.
Ak máte zostatok kreditu na karte, alebo zakúpený časový lístok, navštívte kontaktné miesto dopravcu, ktorý vám kredit alebo časový lístok prenesie na novú dopravnú kartu.
Prípadne vám nevyčerpaný kredit vyplatí v hotovosti. Prenos kreditu na novú kartu ani vrátenie nevyčerpaného kreditu nie je možné vykonať online cez Ubian.


KÚPA LÍSTKA PRE MHD KOŠICE A MARTIN V APLIKÁCII UBIAN

AKO FUNGUJE VIRTUÁLNY MHD LÍSTOK V APLIKÁCII?

Dopravný podnik mesta Košice a Martin ponúka v rámci tarify cestovné lístky ako virtuálne cestovné lístky, ktoré si cestujúci kúpi priamo v aplikácii Ubian. Lístky sa nezapisujú na dopravnú kartu, preto nie je nutné ku kúpe virtuálnych lístkov vlastniť dopravnú kartu. Virtuálne cestovné lístky si kúpite a uložíte priamo v aplikácii UBIAN a stačí vám cestovať len s mobilom. Virtuálny lístok je uložený v aplikácii vo forme QR kódu, ktorý ukážete revízorovi pri kontrole cestovných lístkov. Viac informácií nájdete na www.ubian.sk/mhd-listok.

UBIAN KREDIT A ROZDIEL MEDZI UBIAN KREDITOM A DOPRAVNOU KARTOU

Ubian kredit slúži výhradne na nákup virtuálnych prestupných lístkov pre MHD Košice a Martin a jeho výhodou je rýchla platba za cestovný lístok na jeden klik bez potreby zadávania platobných údajov. Kredit na dopravnej karte a Ubian kredit v aplikácii Ubian sú dva rôzne kredity, ktoré nie je možné medzi sebou presúvať. Kredit na dopravnej karte je zapísaný na dopravnej karte a je možné ním platiť len cestovné lístky vo vozidlách viacerých dopravcov.

DOBITIE UBIAN KREDITU, VRÁTENIE UBIAN KREDITU

Môžete si zvoliť predvolenú výšku dobitia Ubian kreditu medzi 5€ a 50€ a zaplatiť platobnou kartou alebo Google Pay. Na e-mailovú adresu bude zaslané potvrdenie o dobití kreditu s dokladom o platbe. Stav kreditu je aktualizovaný okamžite a kedykoľvek ho vidíte v aplikácii. Platnosť kreditu nie je časovo obmedzená. Ak si aj napriek tomu želáte vrátiť nevyčerpaný kredit, môžete o to požiadať e-mailom na info@ubian.sk. Kredit vám bude vrátený aj v prípade zrušenia vášho Ubian účtu.

PLATBA ZA PRESTUPNÝ VIRTUÁLNY LÍSTOK

Pre opakovanú kúpu prestupného lístka v aplikácii nepotrebujete platobnú kartu, stačí vám dobiť si v pohodlí domova Ubian kredit, z ktorého budete platiť za lístky a nemusíte použiť platobnú kartu na zastávke alebo v zlom počasí. Za prestupný lístok môžete zaplatiť z kreditu:
- priamo z kreditu: z vopred dobitého Ubian kreditu sa odpočíta cena lístka. Lístok začne platiť 60 sekúnd po zakúpení.
- naskenovať QR kód pred nástupom do vozidla (platí iba pre DPMK)– po výbere lístka naskenujte QR kód na nálepke, ktorá je umiestnená pri každých dverách vozidiel MHD Košice. Nálepka je označená logom DPMK. Lístok začne platiť ihneď po zakúpení.

CHCEM SI KÚPIŤ PRESTUPNÝ LÍSTOK A NEZOBRAZUJE SA MOŽNOSŤ PLATBY QR KÓDOM

Táto možnosť je dostupná iba pre MHD Košice. Skontrolujte, či máte dostatočne dobitý Ubian kredit. Pri platbe naskenovaním QR kódu sa cena lístka odpočítava z Ubian kreditu. Ak jeho výška nie je dostatočná, platba naskenovaním QR kódu nie je možná a nezobrazí sa v možnostiach platby.

KÚPIL SOM SI PRESTUPNÝ LÍSTOK, ALE JAZDA TRVÁ DLHŠIE

Ak ste vo vozidle a končí platnosť lístka skôr ako ukončíte jazdu, stačí kliknúť na tri bodky v detaile lístka a rovnaký lístok si môžete kúpiť znovu.

AKO FUNGUJE VIRTUÁLNY PREDPLATNÝ CESTOVNÝ LÍSTOK V MHD KOŠICE?

V aplikácii Ubian si zakúpite aj predplatný cestovný (časový) lístok pre MHD Košice. Na obrazovke MHD lístok si vyberiete lístok z ponuky v záložke Časové lístky. Lístok zaplatíte platobnou kartou alebo cez Google Pay(len pre Android). Časový lístok je po kúpe uložený vo forme QR kódu v aplikácii Ubian počas celej doby jeho platnosti. Lístok nie je možné zaplatiť z Ubian kreditu. Nie je potrebné si dobiť Ubian kredit pred kúpou časového lístka do aplikácie.


ROZDIEL MEDZI ČASOVÝM LÍSTKOM NA DOPRAVNEJ KARTE A ČASOVÝM LÍSTKOM V APLIKÁCII

Časový lístok zakúpený na dopravnú kartu je zapísaný na čipe dopravnej karty a pre preukázanie platného časového lístka je nutné nosiť pri cestovaní dopravnú kartu vždy so sebou. V aplikácii nájdete v obrazovke Karta len informácie o jeho platnosti a možnosť kúpiť si časový lístok na dopravnú kartu.
Časový lístok zakúpený v Ubian aplikácii je uložený vo forme QR kódu v aplikácii v obrazovke MHD lístok a preukazujete jeho platnosť len v aplikácii. Výhodou virtuálneho predplatného cestovného lístka je možnosť zvoliť začiatok platnosti lístka priamo odo dňa kúpy lístka. Zakúpený časový lístok sa zobrazuje priamo v aplikácii Ubian vo forme QR kódu počas celej doby jeho platnosti spolu s informáciou o zostávajúcom čase platnosti. Nepotrebujete zo sebou nosiť žiadnu dopravnú kartu, stačí vám len mobil.

PRENOS PLATNÉHO ČASOVÉHO LÍSTKA Z DOPRAVNEJ KARTY DO APLIKÁCIE

Po kliknutí na zakúpený lístok v aplikácii sa zobrazí virtuálny cestovný lístok vo forme QR kódu pre revízorskú kontrolu. Revízor naskenuje revízorskou čítačkou tento QR kód a zobrazia sa mu informácie o lístku. Nárok na zľavnený lístok preukážete príslušným dokladom oprávňujúcim využívať danú zľavu podľa platnej tarify dopravcu. Študenti sa preukážu Preukazom študenta, platnou dopravnou kartou, senior predloží občiansky preukaz a zdravotne postihnutý predloží platný preukaz ŤZP.

MÁM ZAKÚPENÝ ČASOVÝ LÍSTOK NA MHD KOŠICE, NO NEVIEM NÁJSŤ JEHO QR KÓD V APLIKÁCII. PRI KONTROLE SOM MUSEL PREDKLADAŤ AJ KLASICKÚ DOPRAVNÚ KARTU. KDE SI HO VIEM ZOBRAZIŤ?

Pred nákupom časového lístka si skontrolujte, či si kupujete časový lístok na dopravnú kartu (obrazovka Karta) alebo do aplikácie (obrazovka MHD lístok). Ak nemáte časový lístok vo forme QR kódu, máte časový lístok zakúpený na dopravnú kartu. Časový lístok zakúpený na dopravnú kartu sa nezobrazuje v aplikácii vo forme QR kódu, ale je zapísaný priamo na čipe dopravnej karty. Preto je potrebné nosiť dopravnú kartu zo sebou. V aplikácii Ubian vidíte pre časový lístok na dopravnej karte len informáciu o dobe platnosti časového lístka a možnosť kúpy ďalšieho časového lístka na obrazovke Karta.

POUŽÍVAM APLIKÁCIU UBIAN VO VIACERÝCH TELEFÓNOCH. BUDE SA MI ČASOVÝ LÍSTOK ZOBRAZOVAŤ VO VŠETKÝCH?

Nie, aktívny zakúpený virtuálny prestupný alebo časový lístok je neprenosný, platný je len v telefóne, v ktorom bol zakúpený. Ak sa prihlásite so svojim Ubian účtom v inom telefóne, uvidíte tento lístok len v objednávkach ako vykonanú transakciu.

PREČO V MOJOM IPHONE NEVIDÍM AKTÍVNY CESTOVNÝ LÍSTOK?

Aktívny cestovný lístok, ktorému práve plynie platnosť vidíte v aplikácii Ubian na troch rôznych miestach. Bez ohľadu na druh mobilu či operačného systému ho nájdete na domovskej obrazovke Spojenia, na obrazovke MHD lístok a v Histórii nákupov. V systéme Android ho navyše vidíte aj v notifikačnom riadku telefónu. iPhone túto možnosť nemá implementovanú.

AKO POSTUPOVAŤ V PRÍPADE STRATY, VÝMENY ALEBO RESETE MOBILU, V KTOROM MÁM ZAKÚPENÝ PLATNÝ PCL?

Kontaktujte nás na info@ubian.sk. V prípade straty, odcudzenia, poškodenia alebo výmeny telefónu vieme platný predplatný cestovný lístok presunúť do nového zariadenia. Po presune stratí lístok v starom zariadení platnosť. Po resete mobilu do výrobných nastavení Vám vieme platný predplatný lístok opäť aktivovať na pôvodnom zariadení.


KÚPA SMS LÍSTKA PRE MHD V APLIKÁCII

AKO FUNGUJE SMS LÍSTOK PRE MHD A ŽELEZNICE?

Kúpiť SMS lístok je služba, ktorá uľahčuje cestujúcemu zaslať správu na kúpu SMS lístka a to priamo výberom konkrétneho SMS lístka a odoslaním jedným klikom. Pri zapnutej lokalizácii sa vám zobrazí mesto, kde je možné cestovať so zakúpeným SMS lístkom. SMS lístok je odoslaný štandardne ako keby ste poslali SMS správu na dané číslo. Po odoslaní vám príde do správ spätná SMS so zakúpeným cestovný lístkom (nie do aplikácie). Pre zakúpenie SMS lístka na železniciach, si zvoľte vo výbere Vlaky.


KÚPA PARKOVACIEHO LÍSTKA V APLIKÁCII

AKO SI KÚPIM PARKOVACÍ LÍSTOK CEZ UBIAN?

Kúpa parkovacieho lístka je dostupná v aplikácií Ubian. Na úvodnej stránke aplikácie alebo v spodnom menu na kliknete “Parkovací lístok”.



1. Parkovacia zóna sa nastaví podľa vašej polohy alebo si zónu vyberiete z mapy, prípadne vyhľadaním v zozname zón.
2. Zaregistrujete evidenčné číslo vozidla (EČV) a zvolíte dĺžku parkovania.
3. Parkovací lístok uhradíte pohodlne z Ubian kreditu, platobnou kartou, cez Google Pay alebo Apple Pay na platobnej bráne.


Aktívny parkovací lístok je zobrazený na úvodnej stránke aplikácie (karta Spojenia). Po kliku na lístok sa otvorí detail lístka, kde si platnosť parkovacieho lístka môžete predĺžiť.



AKO SI OVERÍM E-MAILOVÚ ADRESU?

Pre overenie e-mailovej adresy je potrebné kliknúť na odkaz v potvrdzovacom e-maile, ktorý bol zaslaný na vašu kontaktnú e-mailovú adresu. V prípade, ak potvrdzovací e-mail nemôžete nájsť alebo vám nebol doručený, môžete požiadať o opätovné zaslanie. Stačí ak v aplikácií v spodnom menu kliknete na “Môj Ubian” a v hornej časti obrazovky kliknete na vaše meno. Na obrazovke “Profil” v časti pod kontaktným e-mailom máte možnosť “odoslať znova”. Potvrdzovací e-mail bude doručený do pár sekúnd. Ak vám e-mail nebol doručený skontrolujte si aj priečinok SPAM alebo nás kontaktujte na info@ubian.sk.


AKO SI PRIDÁM EVIDENČNÉ ČÍSLO VOZIDLA (EČV)?

Na obrazovke nákupu parkovacieho lístka v časti “Evidenčné číslo vozidla” si môžete pridať EČV vozidla, pre ktoré si želáte zakúpiť parkovací lístok. Môžete pridať aj viacero vozidiel spolu s vašou poznámkou ku každému vozidlu. Pridanie alebo odstránenie evidenčného čísla vozidla je dostupné aj po kliku v spodnom menu na “Môj Ubian” a výbere možnosti “Parkovací lístok”.


AKO SI NASTAVÍM DĹŽKU PARKOVANIA?

Na obrazovke nákupu parkovacieho lístka v časti “Dĺžka parkovania” si nastavíte požadovaný čas konca parkovania. Začiatok parkovania nie je možné nastaviť. Za začiatok parkovania sa považuje moment úspešného zakúpenia parkovacieho lístka.
Dĺžku parkovania môžete nastaviť maximálne po dobu 48 hodín.


AKO ZAPLATÍM ZA PARKOVACÍ LÍSTOK?

Parkovací lístok je možné uhradiť z Ubian kreditu, online platobnou kartou, cez Google Pay alebo Apple Pay na platobnej bráne. Ubian kredit si môžete dobiť aj pre nasledujúce platby a tým do budúcna urýchliť nákup parkovacích lístkov.

MÔŽEM SKRÁTIŤ PLATNOSŤ PARKOVACIEHO LÍSTKA?

Platnosť parkovacieho lístka je možné ukončiť manuálne. Takto skrátiť je možné iba lístky zakúpené v meste Bratislava a Košice. UBIAN kredit alebo peniaze za skrátený lístok Vám vrátime späť.

MÔŽEM POUŽIŤ SVOJU PARKOVACIU KARTU V APLIKÁCII UBIAN?

Využívanie časového kreditu pre evidenciu parkovacích lístkov z parkovacích kariet je dostupné pre mesto Bratislava. Časový kredit je možné čerpať z bonusovej parkovacej karty alebo návštevníckej parkovacej karty.

MÔŽEM POUŽIŤ SVOJU BONUSOVÚ KARTU MESTA KOŠICE V APLIKÁCII UBIAN?

Aplikácia automaticky poskytuje bonusovú zľavu z ceny parkovacieho. Pri kúpe parkovacieho lístka stačí zadať EČV vozidla, pre ktoré je táto zľava registrovaná.

AKO PRIPOJÍM SVOJU PARKOVACIU KARTU DO APLIKÁCIE UBIAN?

Do Ubian je možné pridať iba parkovacie karty vydané mestom Bratislava.


1. Pre pripojenie parkovacej karty je potrebné, aby držiteľ parkovacej karty potvrdil pripojenie k účtu v Ubian.
2. V spodnom menu kliknite na "Môj Ubian" a vyberte možnosť "Parkovací lístok". Následne vyberte, ktorú parkovaciu kartu chcete pripojiť. Zadajte e-mail, pod ktorým je karta evidovaná v systéme PAAS.
3. Na uvedenú e-mailovú adresu bude odoslaný e-mail, adresát musí kliknúť na potvrdzovací link, čím potvrdí povolenie na použitie parkovacej karty. Po potvrdení budú parkovacie karty automaticky pripojené.




MÁM BONUSOVÚ KARTU, MÔŽEM JU POUŽIŤ NA ÚHRADU PARKOVANIA?

Aplikácia umožňuje aj Čerpanie časového kreditu z bonusovej parkovacej karty vydanej mestom Bratislava. Pred použitím parkovacej karty v Ubian je potrené, aby držiteľ parkovacej karty potvrdil pripojenie k účtu v Ubian.


1. Pre pripojenie parkovacej karty je potrebné, aby držiteľ parkovacej karty potvrdil pripojenie k účtu v Ubian.
2. V spodnom menu kliknite na "Môj Ubian" a vyberte možnosť "Parkovací lístok". Následne vyberte, ktorú parkovaciu kartu chcete pripojiť. Zadajte e-mail, pod ktorým je karta evidovaná v systéme PAAS.
3. Na uvedenú e-mailovú adresu bude odoslaný e-mail, adresát musí kliknúť na potvrdzovací link, čím potvrdí povolenie na použitie parkovacej karty. Po potvrdení je možné používať parkovaciu kartu v Ubian.




Stačí ak na obrazovke nákupu parkovacieho lístka v časti “Evidenčné číslo vozidla” zadáte EČV, na ktoré je vydaná bonusová karta a zvolíte dĺžku parkovania. Po prekročení denného limitu (2 hodiny) na bonusovej karte, zostávajúci parkovací čas môžete uhradiť z Ubian kreditu, online platobnou kartou, cez Google Pay alebo Apple Pay na platobnej bráne.


MÁM NÁVŠTEVNÍCKU KARTU, MÔŽEM JU POUŽIŤ NA ÚHRADU PARKOVANIA?

Aplikácia umožňuje aj čerpanie časového kreditu z Návštevníckej parkovacej karty vydanej mestom Bratislava. Pred použitím parkovacej karty v Ubian je potrené, aby držiteľ parkovacej karty potvrdil pripojenie k účtu v Ubian.


1. Pre pripojenie parkovacej karty je potrebné, aby držiteľ parkovacej karty potvrdil pripojenie k účtu v Ubian.
2. V spodnom menu kliknite na "Môj Ubian" a vyberte možnosť "Parkovací lístok". Následne vyberte, ktorú parkovaciu kartu chcete pripojiť. Zadajte e-mail, pod ktorým je karta evidovaná v systéme PAAS.
3. Na uvedenú e-mailovú adresu bude odoslaný e-mail, adresát musí kliknúť na potvrdzovací link, čím potvrdí povolenie na použitie parkovacej karty. Po potvrdení je možné používať parkovaciu kartu v Ubian.





Po potvrdení nákupu lístka sa zaeviduje parkovací lístok v hodnote 0 eur na zvolenú dĺžku parkovania a z návštevníckej karty sa odpočítajú príslušné voľné minúty. Po prekročení časového kreditu na návštevníckej karte, zostávajúci parkovací čas môžete uhradiť z Ubian kreditu, online platobnou kartou, cez Google Pay alebo Apple Pay na platobnej bráne.


MÁM PARKOVACIU KARTU, NAPRIEK TOMU MI BOLA ZAÚČTOVANÁ PLATBA ZA PARKOVANIE

Ubian je možné prepojiť iba parkovacími kartami vydanými mestom Bratislava. Platba za parkovanie vám bola zaúčtovaná pravdepodobne preto, že ste zadali nesprávne evidenčné číslo vozidla, vaša parkovacia karta PAAS ešte nebola aktivovaná alebo ste prečerpali povolený časový limit pre parkovanie.



PREUKAZ ŽIAKA/ŠTUDENTA A PREDĹŽENIE ZĽAVY NA DOPRAVU

MÁM PREUKAZ ŠTUDENTA / PREUKAZ ŽIAKA

Ak vlastníte Preukaz študenta vysokej školy alebo Preukaz žiaka základnej alebo strednej školy, môžete si v aplikácii UBIAN v časti Môj Ubian jednoducho registrovať svoj preukaz. Budete mať v mobile aktuálne informácie o platnosti zľavy na dopravu. Rovnako jednoducho si môžete dobíjať kredit alebo kupovať PCL v eshope u dopravcov, ktorí umožňujú nákup v eshope (viď časť ESHOP).

AKÉ TYPY PREUKAZOV ŽIAKA/ŠTUDENTA MÔŽEM VLASTNIŤ?

Škola môže vydávať dva typy preukazov – Preukaz s vizuálom UBIAN alebo s vizuálom ISIC/EURO 26, ktoré v rámci dopravy a systémov školy majú rovnakú funkciu.

U KTORÝCH DOPRAVCOV MÔŽEM CESTOVAŤ S PREUKAZOM?

Väčšina dopravcov v SR akceptuje preukaz ako bezkontaktnú čipovú kartu a poskytuje žiakom a študentom možnosť využívať osobnú prepravu za zvýhodnených podmienok. Každý dopravca má schválený prepravný a tarifný poriadok, ktorým sa riadi. Pred využívaním služieb konkrétneho dopravcu, preto odporúčame oboznámiť sa so znením uvedených podmienok, aby ste predišli prípadným nedorozumeniam a vyhli sa riešeniu reklamácií. Zoznam dopravcov, u ktorých je možné použiť preukaz študenta ako bezkontaktnú čipovú kartu nájdete v záložke www.ubian.sk/spolupracujeme.

MÔŽEM SI PREDĹŽIŤ ZĽAVU NA DOPRAVU CEZ UBIAN?

Áno, ak vlastníte Preukaz študenta vydaný základnou, strednou alebo vysokou školou / univerzitou, môžete si v aplikácii Ubian alebo na webe po registrácii svojho preukazu jednoducho predĺžiť zľavu na dopravu na svojom preukaze. Možnosť predĺženia zľavy na Preukaze študenta sa vám zobrazí na obrazovke Preukazu študenta vždy 30 dní pred uplynutím platnosti.

MÔŽEM SI DOBIŤ KREDIT ALEBO KÚPIŤ ČASOVÝ LÍSTOK AJ NA PREUKAZE ŠTUDENTA/ŽIAKA?

Áno, ak si pridáte Preukaz žiaka alebo Preukaz študenta do Ubianu, môžete si dobíjať kredit alebo kupovať časový lístok v eshope u dopravcov, ktorí umožňujú nákup produktov cez Ubian. Aktuálny zoznam dopravcov nájdete v záložke Spolupráca. Podmienkou je tiež aktivácia dopravnej peňaženky na preukaze a zaplatenie poplatku za predĺženie zľavy v doprave.

MÁM NEFUNKČNÝ PREUKAZ. AKO POSTUPOVAŤ PRI REKLAMÁCII?

1. Pokiaľ preukaz nefunguje v systémoch školy (napr. v prístupovom systéme, stravovacom systéme) je potrebné sa obrátiť na pracovisko školy, ktoré preukaz vydalo a postupovať podľa ich pokynov.


2. Ak preukaz nefunguje (alebo funguje neštandardne) v doprave, je potrebné tento stav riešiť ako reklamáciu u konkrétneho dopravcu.


V prípade riešenia reklamácií používania preukazu vo verejnej doprave odporúčame riadiť sa prepravným a tarifným poriadkom konkrétneho dopravcu, ktorého službu ste využili a reklamáciu si uplatniť na príslušnom obchodnom mieste dopravcu.

AKO CESTOVAŤ S PREUKAZOM VO VLAKOCH ZSSK?

Študent cestuje vo vlakoch s platným nulovým lístkom. Revízor elektronicky overuje aktívnu zľavu zapísanú v čipe na preukaze a cestovný lístok. Viac informácii nájdete na stránke ZSSK.


Cestovný lístok na bezplatnú prepravu sa vydáva v pokladnici na základe predloženia preukazu, ktorý je spárovaný s registráciou na bezplatnú prepravu.
Registrácia na bezplatnú prepravu je možné vykonať osobne na pokladnici ZSSK alebo online na webe ZSSK. Pri registrácii je potrebné zaškrtnúť pole „Mám záujem aj o registráciu na bezplatnú prepravu“ a zadať 17 miestne číslo preukazu.

PLATÍ ŠTUDENT POČAS PRÁZDNIN PLNÚ CENU CESTOVNÉHO LÍSTKA?

Počas prázdnin študent, ktorý pokračuje v štúdiu a neukončil štúdium riadnym alebo iným spôsobom platí cestovné so zľavou. Zľavnené cestovné počas prázdnin sa netýka študentov, ktorí ukončili štúdium na vysokej školy I.alebo II.stupeň. Študenti končiacich ročníkov platia plné cestovné po dni ukončenia štúdia.

STRATIL SOM PREUKAZ ŽIAKA STREDNEJ/ZÁKLADNEJ ŠKOLY. ČO ROBIŤ?

Študenti stredných a základných škôl si môžu pri strate alebo poškodení preukazu objednať duplikát aj online na stránke. Pôvodný preukaz bude zablokovaný.


K novému duplikátu preukazu dostane študent potvrdenie, na základe ktorého môže u dopravcu požiadať o prenos obsahu (kredit, časové lístky) z pôvodného preukazu na nový. Niektoré školy prijímajú žiadosti o vydanie duplikátu na pracovisku, overte si to priamo v škole.

STRATIL SOM PREUKAZ ŠTUDENTA VYSOKEJ ŠKOLY. ČO ROBIŤ?

Študenti vysokých škôl musia túto skutočnosť okamžite nahlásiť pracovníkom, ktorí riešia správu preukazov na vysokej škole. Preukaz bude zablokovaný proti možnému zneužitiu a študent dostane nový preukaz.

Po výmene preukazu a aktivovaní dopravnej časti na termináli školy je potrebné, aby študent navštívil predajné miesto ZSSK, kde mu na počkanie bezplatne vykonajú zmenu v jeho registrácii a vydajú nový registračný preukaz s 2D kódom.

PREUKAZ ŽIAKA/ŠTUDENTA UBIAN

ČO JE PREUKAZ UBIAN?

Preukaz s vizuálom UBIAN emituje základná, stredná alebo vysoká škola a funguje ako bezkontaktná čipová karta, ktorú je možné použiť ako doklad potvrdzujúci nárok na zľavnené cestovné v rámci Slovenska, použiť v interných systémoch školy a verejných knižniciach alebo získať zľavu z cien u partnerských subjektov.

Preukaz s vizuálom UBIAN funguje v doprave ako nosič predplatných cestovných lístkov alebo elektronickej peňaženky. Zoznam dopravcov, u ktorých je možné použiť preukaz študenta ako bezkontaktnú čipovú kartu nájdete v záložke Spolupráca.


AKÉ ZĽAVY PONÚKA PREUKAZ UBIAN?

S preukazom UBIAN máte nárok na zľavnené cestovné a využívanie komerčných zliav v partnerských predajniach EGOCARD. Zoznam aktuálne platných zliav nájdete na webe www.egocard.eu. V prípade reklamácie pri uplatnení preukazu na zľavu, prosím kontaktujte priamo prevádzkovateľa zľavového systému EGOCARD telefonicky na čísle +421 2 3301 4377, mailom na info@egocard.eu alebo vyplňte kontaktný formulár na ich webe.

AKO MÔŽEM ZÍSKAŤ NOVÝ PREUKAZ UBIAN?

Ak škola vydáva tento preukaz, môžete si ho zakúpiť pohodlne cez UBIAN v sekcii Nový preukaz žiaka. V ponuke škôl vyhľadáte svoju školu, zadáte meno spolu s priezviskom. Následne systém overí, či škola vydáva preukaz. Ak áno, preukaz si môžete zakúpiť online cez UBIAN alebo v hotovosti na škole. Nový preukaz bude doručený do školy, kde si ho môžete prevziať.


NEAKTUÁLNE TRANSAKCIE A STAV KREDITU

NEMÁM ZOBRAZENÉ VŠETKY TRANSAKCIE

V prípade, ak dopravca poskytuje informácie o jazdách, cestujúci si môže pozrieť transakcie na svojej dopravnej karte v obrazovke Karta po prihlásení. Transakcie sa zobrazujú v Ubiane po načítaní informácií o jazdách a zostatku kreditu na karte z vozidiel dopravcu, preto môže dôjsť k omeškaniu prenosu informácií spravidla 2 dni. Preto môže cestujúci dočasne vidieť nie všetky transakcie a neaktuálny stav kreditu. Cestujúci v transakciách vidí objednávku kreditu, pripísanie kreditu na kartu a odpísanie kreditu pri jednotlivých jazdách, ktoré zaplatí svojou dopravnou kartou. Rovnako sa mu zobrazí aj kúpa predplatného cestovného lístka.

KEDY BUDE PRIPÍSANÝ KREDIT NA DOPRAVNÚ KARTU PO DOBITÍ V ESHOPE?

Kredit je na kartu pripísaný po priložení karty ku zariadeniu dopravcu, ktoré má aktualizované informácie o eshopových dobitiach. K aktualizácii zariadení dochádza v pravidelných intervaloch, zvyčajne do 4 hodín od dobitia v eshope by mali byť aktualizované všetky zariadenia dopravcu. Sú prípady, kedy môže byť kredit pripísaný neskôr a to len výnimočne pri spojoch, ktoré vychádzajú z oblastí, ktoré nie sú pokryté mobilným signálom, a tým pádom sa informácia o dobití karty nahrá do zariadenia vozidla až po pripojení zariadenia vozidla na mobilnú sieť. Takáto situácia sa môže tiež stať pri prvom rannom spoji a z tohto dôvodu odporúčame cestujúcemu, aby mal vždy rezervu na dopravnej karte a dobíjal kartu s dostatočným predstihom.

VERNOSTNÝ PROGRAM ZELENÉ KILOMETRE

VERNOSTNÝ PROGRAM ZELENÉ KILOMETRE

Vernostný program Zelené kilometre pripravujeme v spolupráci s dopravcami. Informácie o vernostnom programe ako aj zoznam zapojených dopravcov nájdete na stránke Zelené kilometre, rovnako aj Pravidlá vernostného programu.

CESTUJEM AUTOBUSOM, ALE NEUKAZUJÚ SA MI ZELENÉ KILOMETRE

Cestujúci má možnosť zbierať Zelené kilometre len na vlastnú kartu. Ak pri pridaní karty sa meno a priezvisko držiteľa pridanej dopravnej karty zhoduje s menom a priezviskom prihláseného užívateľa, tak pridaná karta sa označí ako “vlastná”. Karta môže byť pripojená ako “vlastná” len k jednému účtu.
Ďalším dôvodom prečo sa nezobrazujú v konte Zelené kilometre môže byť to, že do programu sú zapojení len niektorí dopravcovia. Zoznam zapojených dopravcov, pre ktorých cestujúci môže zbierať kilometre za cestovanie v mestskej a prímestskej doprave sa nachádza na stránke "Zelené kilometre.


ZĽAVOVÁ KARTA EGOCARD K PREUKAZU ŠTUDENTA

ČO JE DIGITÁLNA EGOCARD?

Egocard je vernostná zľavová karta, ktorá vám umožní získať zľavy pri nákupe potravín, odevov, nábytku, elektroniky, športových potrieb, služieb a ďalšieho tovaru v rámci celého Slovenska.

AKÉ ZĽAVY EGOCARD PONÚKA?

Egocard ponúka zľavy takmer na všetko, čo sa dá kúpiť: potraviny, čerpacie stanice, lekárne, kozmetika, šport, relax, wellness, móda, vzdelávanie. Kompletný zoznam zliav nájdete na webe Egocard www.egocard.eu.


AKO MÔŽEM ZÍSKAŤ ZĽAVOVÚ KARTU EGOCARD?

Zľavovú kartu môže získať každý držiteľ preukazu študenta, ktorý má zaplatený poplatok na zľavu v doprave pre aktuálny školský rok. Stačí si pridať preukaz študenta do aplikácie alebo na web Ubian a aktivovať si zľavovú kartu.


KDE NÁJDEM DIGITÁLNU ZĽAVOVU KARTU EGOCARD?

Digitálnu zľavovú kartu nájdete v aplikácii Ubian v časti Môj Ubian - Preukaz študenta alebo na webe Ubian po pripojení Preukazu študenta. Po aktivácii zľavovej karty sa v aplikácii zobrazí digitálna zľavová karta, ktorou sa môžete preukáza pri nákupe v obchodoch.


AKO SI UPLATNÍM ZĽAVY V OBCHODOCH?

Zľavu z nákupu si môžete uplatniť v kamenných obchodoch predložením digitálnej karty Egocard alebo online v e-shopoch. Postup ako si uplatniť zľavu v konkrétnom obchode nájdete na webe www.egocard.eu.


ODMIETLI VÁM POSKYTNÚŤ V OBCHODOCH ZĽAVU?

Všetky problémy súvisiace s poskytnutím zľavy v obchodoch môžete posielať na info@egocard.eu.



















Zákaznícka podpora

Ak ste nenašli odpoveď, napíšte nám správu.

Odoslaním formuláru potvrdzujete, že ste sa oboznámili s podmienkami spracúvania osobných údajov TU

Telefonická podpora na +421 41 399 88 99 (v pracovné dni od 7:00 do 15:30 hod.). Telefonicky neposkytujeme informácie o odchodoch alebo meškaniach autobusov a vlakov, aktuálne informácie o spojoch nájdete v  Cestovné poriadky.

Prevádzkovateľ

TransData s.r.o.
M.R.Štefánika 139
010 01 Žilina

IČO: 35 741 236
IČ DPH: SK2020242763
Zapísaná v OR OS Žilina, oddiel: Sro, vl. č. 69536/L

Kontakt

Mail: info@ubian.sk
Tel.: +421 41 399 88 99